Challenge, Life coaching, Praktische tips, Voelen, Yoga technieken

Ademruimte

Stress en paniek. Twee emoties die je tijdens de komende feestdagen niet wilt ervaren. Maar die juist nu op de loer liggen. Een perfect diner bedenken, kadootjes verzinnen, de boodschappen in huis halen, onbekende gerechten koken in grotere hoeveelheden dan normaal, bijeen zijn met  familieleden, van het ene huis naar het andere rijden. Een paar factoren uit mijn eigen kerstperiode die een hoop prikkels geven en onrust in mij teweeg brengen. Jij herkent dat vast ook. Als je daarbij ook nog een perfectionist bent en dingen moeilijk aan anderen kan overlaten, kunnen de feestdagen je zo’n stress opleveren dat je er ziek van wordt. Heb jij ook wel eens grieperig aan het kerstdiner gezeten, zodat je van al die overdadige verwennerij niets naar binnen kreeg? En dat je de dagen erna op de bank of in bed moest liggen uitzieken met een gevoel van algehele malaise, dat pas in het nieuwe jaar een beetje wegtrok?

Typisch stressverschijnsel

Je hebt jezelf dan ziek gemaakt met alles wat je voorafgaand aan en in de decembermaand op je bordje hebt genomen. Grote kans dat je jouw stress nog hebt aangewakkerd met je ademhaling. Paniek en stress worden namelijk versterkt door een snelle en oppervlakkige ademhaling. De minder extreme vorm daarvan is oppervlakkig en in kleine teugjes ademhalen, wat veel mensen onbewust doen.
 

Ruimte om te ademen

Het tegenovergestelde daarvan is de buikademhaling. Daarbij adem je bewust in naar je buik, en laat je je buik ook echt uitzetten bij het inademen. Maar ja, een bolle buik, wil jij dat? Niet alleen willen we onze buik liever zo plat mogelijk hebben, we zijn zelfs het contact met onze buik vaak helemaal kwijt. Ik heb best vaak mensen op de yogamat die geen idee hebben of ze hun buik laten bewegen bij het ademen. Met een beetje oefenen en de juiste trucjes heb ik het ze echter zo aangeleerd.  Als je buik meedoet tijdens het ademen, kan de zuurstof die je inademt zich veel makkelijker en sneller door je hele lichaam verdelen. Waardoor je je energieker, krachtiger en rustiger blijft voelen. Veel mensen vinden juist dit zo’n fijn aspect van yoga. Maar ook buiten de yogamat is je ademhaling jouw belangrijkste gereedschap om je ontspannen en goed te voelen. Je moet er alleen wel even tijd en aandacht aan besteden. En daarom is er tijdens de feestdagen de Ademruimte challenge!
 

Ademruimte challenge

Wil jij relaxte feestdagen? Transformeer jouw ademhaling in een krachtig ontspanningsmiddel met de Ademruimte challenge. Deze kleine verandering heeft groots effect. Experts zeggen dat je met de kracht van je ademhaling letterlijk je leven kan veranderen. Je bent immers op je best als je ontspannen bent. Vanuit rust kan je afgewogen, betere keuzes maken zodat de dingen in je leven gaan lopen zoals jij dat wilt. Doe dus mee aan de challenge en ontvang van 22-30 december 2018 iedere dag een tip, quote of meditatie die je helpt ademhalen, ontspannen en opladen. Die kan je in hooguit 10 minuten doen. Spoiler alert: in de challenge leer je als eerste die felbegeerde buikademhaling! Zodat je die hele periode écht kunt genieten van al het heerlijks waarmee je verder wordt omringd.
 
Klik op de banner, meld je aan en doe gratis mee!
Ademruimte challenge blog banner

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s